El CGCAFE i Ivnosys creen CAFirma per gestionar certificats i notificacions electròniques de forma àgil i centralitzada
Els Administradors
de Finques Col·legiats podran obtenir un Certificat Digital propi per començar
a operar amb el dels seus clients a través de CAFirma, sense la necessitat de
desplaçaments, accedint i complimentant el formulari de sol·licitud disponible
a la plataforma i adjuntant la documentació requerida. Posteriorment, el
professional tindrà la possibilitat d’obtenir certificats de representació de
cada una de les comunitats de propietaris administrades, també de forma
telemàtica. En aquest cas, es requerirà la certificació digital de l’acord de
la junta de propietaris, que s’adjuntarà en la mateixa plataforma de manera
senzilla, per què l’Administrador de Finques Col·legiat pugui començar a
gestionar notificacions de les Administracions Públiques.
CAFirma, a més d’agilitzar
la tramitació dels certificats digitals necessaris, facilitarà la gestió
professional centralitzant tots els certificats de l’Administrador de Finques
Col·legiat, permetent la seva fàcil localització. Per tant, aquesta solució
aporta una important eina per optimitzar la gestió de les notificacions
electròniques de les diferents Administracions Públiques. Així, els col·legiats
que gaudeixin de CAFirma tindran controlades, al moment, totes les
notificacions mitjançant alertes, sense necessitat de consultar totes les
bústies dels seus clients de forma periòdica.
Jaime
Castelló, director general d’Ivnosys, i Salvador Díez, president del CGCAFE,
han firmat el contracte de prestació de serveis de CAFirma en un acte celebrat
a la seu del CGCAFE a Madrid, amb l’objectiu no solament de facilitar la labor
professionals als Administradors de Finques Col·legiats, sinó també fomentar la
màxima col·laboració amb les Administracions Públiques i aplicar, de la forma
més efectiva, eficient i amb un cost molt baix, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre,
del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei
40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, que estableixen l’ús
de mitjans electrònics com a únic sistema per què la comunitat de propietaris
es relacioni amb les Administracions Públiques.
Protegir als consumidors
Els Administradors de Finques Col·legiats, a través
dels Col·legis Territorials i del seu CGCAFE, tenen com a objectiu fonamental
la protecció dels drets de consumidors i usuaris en matèria d’habitatge, per
tant, és una constant la cerca de solucions que garanteixin aquests drets al
menor cost econòmic possible, donada la situació de molts propietaris que
compten amb ingressos econòmics mínims o nuls en la situació econòmica i
laboral actual. Amb aquesta finalitat presentarà els seus serveis CAFirma, una
plataforma que premet obtenir certificats digitals de representació, a la
vegada que possibilita la gestió telemàtica de les notificacions obligatòries
de les comunitats de propietaris emeses per les Administracions Públiques, tal
i com marca la normativa actual.
Els Administradors
de Finques Col·legiats, en el seu servei als ciutadans, poses a disposició de
les comunitats de propietaris que no comptin amb un Administrador de Finques
Col·legiat, els seus serveis d’assessoria a través dels Col·legis Territorials
d’Administradors de Finques, per què puguin ser informats de totes les
possibles obligacions fiscals que puguin afectar als seus immobles.