El mes vinent es complirà el termini de la implantació total de l’Administració electrònica

T’informem que el pròxim 2 d’octubre entrarà en vigor l’obligatorietat de la implantació completa de l’administració electrònica aprovada a la llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquesta moratòria de dos anys afectava al sector públic, doncs el Reial decret-llei 11/2018, de 31 d'agost, va establir una moratòria de 2 anys perquè l’Administració dugués a terme la implantació total de l'administració electrònica, en concret: registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, registre d’empleats públics habilitats, punt d’accés general electrònic (PAGE) i arxiu únic electrònic.

Aquesta moratòria no afectava al sector privat. Els nostres clients com les comunitats de propietaris, comunitats de béns o les societats, ja estaven obligats des del 2 d’octubre de 2016 a relacionar-se amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics.

Alhora, si tenim en compte que la xifra de notificacions electròniques s’ha triplicat en els últims tres anys, és necessari que els despatxos es replantegin la forma de gestionar aquestes notificacions electròniques: qui hi pot accedir, qui ho arxiva i en gestiona els terminis que s’inicien amb la descàrrega d’una notificació. Tot aquest procés de revisió i posada a punt abans del 2 d’octubre de 2020 serà imprescindible per garantir el desenvolupament de la nostra activitat dins el nou àmbit administratiu.

En aquest sentit, et recordem que el CAFBL posa a la teva disposició el servei de Certificats Digitals, que aporta una solució integral per gestionar les notificacions electròniques, presentacions d’instàncies, impostos i declaracions amb diferents Administracions Públiques. Pots fer-ho accedint a la intranet del col·legi, www.cafbl.cat, on es pot realitzar la comanda i sol·licitar gratuïtament la signatura digital del col·legiat.

   Tornar   
Dep. Premsa CAFBL
martes, 22 de septiembre de 2020